o życiu i polityce, która jest ważną częścią życia - dawny blog http://blogprzekorny.bloog.pl - przeniesiony z WP

wtorek, 2 stycznia 2018

SERCE LWA

sobota, 18 czerwca 2011 15:55
 

Serce lwa musi mieć rycerz, każdy rycerz, jeśli chce być rycerzem. Waleczne, mądre, doceniające zalety przeciwnika i otwarte dla przyjaciela. Serce zająca niechaj dla giermka zostanie. Jestem rycerzem,  będę więc walczył na szpady argumentów,  na miecze ironii,  floretem dowcipu czasem się się posłużę ale błotka nie użyję.  W błocie taplają się się tchórze o zajęczym sercu.



        
Serce lwa , dumne jest i obca mu wszelka małostkowość, nie potrzebuje potwierdzenia, że jest lwem.  A serce zająca ?  Zając nie patrzy przeciwnikowi prosto w oczy,  gdy przegrywa bierze błoto do ręki i wali na oślep a za chwilę bierze drugą porcję i dokłada, żeby udowodnić sobie i wszystkim, że wygrał.  Biedny zajączek, w momencie, gdy sięgnął po błotko przegrał.  Nigdy nie będzie miał lwiego serca, nie potrafi przegrać godnie, nie ma honoru. Wywiesza białą flagę.

Dziękuję Hani za słowa, które napisała na blogu Krystyny
"chylił czoła zakuty łeb" taki opis rcerza wyjątkowo do mnie trafia


                       

Haniu, czytam, że masz Urodziny.
Z okazji dojścia do pełnoletności przyjmij od rycerza prezent , godzien damy takiej,  jak Ty. To żółty diament od Tiffanyego, największy żółty diament na świecie. Tylko dwie kobiety w historii nosiły ten klejnot. O Pani - diament jest Twój.


romeo, z pełnym uszanowaniem

Komentarze do wpisu

  • dodano: 31 lipca 2011 1:32

    Sekret Zjawa u Romea się pojawia
    i co robi zdradza
    u Krystyny dłużej był i komuś głowę zmył.
    Rycerzu czy nie chciałbyś mnie na czas krótki przyjąć do swego zamku jako kamardynera?
    Pieniądze na poczet powrotu zbieram.
    Kamardyner wszystko wie
    wiele wieści zewsząd niesie.
    Pewnie przyda ci śię ktoś taki
    kto kwaity wącha zamiast tabaki
    i ma wspomnienia takie jak nikt.
    Czy wiesz, że śnił mi ię ostatnio wilk?
    Przyłapałem go jak orzechy zżerał
    co to sobie na zapas schowałem
    z tego powodu niemal się pochorowałem
    o czym zawiadamiam cię ze smutkiem
    a teraz znikam jak Zjawa z wiadomym skutkiem
    w sen zapadam
    już zaczyna się ballada - Sekret Zjawa...
    autor Sekret
    blog: Zjawa
  • dodano: 26 czerwca 2011 0:29
    Słuchaj Romeo rycerzu wspaniały,
    którego damy zawsze kochały,
    czy Krystyny progi dziś przekroczyłś
    i wizytę jej złożyłeś?
    Julia zniknęła jak kamfora,
    pewnie zatrzasnęła się za nią komora
    dziewiczych westchnień i zapędówi zaczął się okres lamentów...
    Tak ja ię dziś informujesz,
    że inną dziewicę znajkjdujesz u Krystyny na obrazku,
    która w wdzięcznym wygibasku
    rycerzy takich jak ty i ja kokietuje ,
    tak jak słowa te do ciebie kieruję...
    Dobrze radzę wybierz się tam i osądź sam...
    autor Hamlet
  • dodano: 24 czerwca 2011 17:25
    Witaj Niezłomny
    Dziś u Krystyny z grubeej rury wywaliłem
    temu Adamowi, który myśli o sobie, że król golfowy,
    a najzwyczajniej czytać nie potrafi,
    a w dodatku się przyczepia innych ortografii.
    Chodzę jakiś już czas jego tropem
    i wiem co myśli i co je z łomotem,
    jaki przy jedzeniu wydają nie rycerze
    tylko prowincjonalni balwierze.
    Przekleństwo na mnie rzucił brzydkie!
    Co myślisz Romeo o tym wszystkim?
    Taki niby elegancki jak pan flamandzki,
    a przekleństwami darzy,
    gdy sam nie wie, co mu się przydarzy.
    Dziś tu pod Twoim zamkiem go widziałem
    i dobrze mu sie z bliska przyjrzałem.
    To był on, o czym Ci donoszę
    i o łaskę wysłuchania proszę!
    Kłamie jak z nut, niezły z niego buc!
    autor Pantaleon Bonaparte
  • dodano: 24 czerwca 2011 0:25
    Rycerzu Romeo już u Krystyny deklarację swą wobec ciebie złożyłem.
    Niczego ze swych zamiarów względem Julii nie zataiłem...
    Moja Ofelia muszelki i kamyczki zbiera,
    jakby to były pieniądze ze starego portfela.
    przy tym załamana cała , niezdolna jest już do kochania.
    Dlatego w Julii pokladam nadzieję
    i na samą myśl o tym do siebie się śmieję.
    Wzywam ciebie rycerzu na pojedynek
    za obrazę Julii,
    której to jedynie modlitwa może uchronić od kuli...
    Rzucam tu rękawicę , byś ją podjął rycerzu.
    Pojedynek propnuję , by się odbył w Zgierzu -
    Hamlet
    autor Hamlet
  • dodano: 23 czerwca 2011 15:10
    Romeo Mój Uroczy..Czasem faktycznie cichutko siadam w zakamarku Twego zamku...i obserwuję toczące się w nim życie...Uśmiecham się zawsze na Twój widok słonecznie...a dzisiaj zgodnie z Twoim życzeniem i słoneczną chusteczkę zostawiam:):)...Jednorazowe są dobre na codzień..Tobie atłasową daruję...Niech jej słoneczny blask rozjaśni Twoją twarz uśmiechem...i wleje w duszę choćby maleńki promyk radości....Pozdrawiam Cie szlachetny Rycerzu i do ogrodu swego się udaję,by podziwiać rozkwitnięte lilie..Jedną z nich ośmielam się przypiąć do Twej zbroi...wybrałam oczywiście słoneczną:):):)
    autor Obserwatorka
  • dodano: 22 czerwca 2011 23:37

    Poinformuję ciebie Romeo, że zamykam wstęp do mego blogowego zamku hasłem którego ty niecnoto nie dostaniesz
    autor Julia
  • dodano: 22 czerwca 2011 23:33


    O... nie!
    nie... nie...

    Niemal nia zemdlałam
    gdy to przeczytałam
    diament dla Hani
    a dla mnie ani ani
    Romeo bezduszny
    Romeo małoduszny
    jak mogłeś
    diament dać innej kobiecie
    gdy ja za tobą oczy wypłakuję w powiecie
    gdzie główną miarą spełnianie życzeń
    zakochanych
    lecz ty zdrajco mimo mych kwiczeń
    rozlicznych i spontanicznych
    jak głaz z wybuchów wulkaniczych
    pozostałeś zimny i nieczuły
    dopatrując się we mnie niezguły
    Ty Romeo bezwstydny
    Ty Romo bezwzględny
    zrywam z tobą
    zajmę się sobą
    pozostań niewierny w swym zamku
    nie ujrzysz mnie już o poranku
    ma noga więcej tu nie stanie
    i nie pomoze zadny twój lament

    Julia obrażona co odchodzi tam, gdzie wiatr
    uczucia chłodzi
    autor Julia
  • dodano: 22 czerwca 2011 12:22
    no, nareszcie, udałao się wpisać ...
    Romeo - jesteś rycerzem ... o damach wiesz wszystko ...
    DZIĘKUJĘ RYCERZU ...
    autor biruta M Liberalka

  • dodano: 22 czerwca 2011 12:20
    PRÓBA
    autor biruta M Liberalka
  • dodano: 22 czerwca 2011 11:05
    Ja wiem gdzie mieszka ten lew.
    autor JANUSZEK
    blog: NIE MAM
  • dodano: 20 czerwca 2011 18:08
    Witaj Romeo , wierny romantyczny kochanku ,
    widzę , że i w miłości i polityce przyszło ci stawać w szranki .
    W miłości rywale mizerni , ale już w polityce dość wredni .
    No coż , z polityką i politykami często tak bywa ,
    że w sejmie wpierw na siebie naplują , a potem w kuluarach
    wódeczkę razem piją .
    I tylko Ci zwykli zjadacze chleba , pokłócą się , pobiją , na śmierć poobrażają .
    A politycy patrząc na to z góry , śmieją się ,że dobrą pracę wykonali
    i naród skutecznie skłócili .
    Bo naród będzie zajęty kłótniami swarami , a nie polityków własnymi interesami .
    To tyle o polityce , bo ogólnie jej nie lubię , i już u Julii kiedyś pisałam ,
    że gdybym się określić miała to prawicowa raczej jestem
    tak bym powiedziała . I nie dlatego ,że to do mnie trafia
    ale dlatego , że w tym duchu i ideach , zostałam wychowana .
    Może też i miejsce urodzenia wpływ na to ma ,
    bo urodziłam się w Polsce B , a nie A .
    Jak to we fraszce swej już Sztaudynger kiedyś powiedział ,
    Polska A , Polsce B , Każe się całować w D ,
    A że mijają lata , nic w tej kwestii się nie zmienia . to i politykom w dzień wyborów każę się całować w ......
    Ech nazwałeś mnie damą mój zacny rycerzu więc się nie wyrażę bo damie nie należy .
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------
    A Lew, przecudne to zwierzę , poluje gdy głodny i nie marnuje strawy .
    Królem puszczy go nazywają bo zna swoją siłę i nie zabija dla zabawy .

    Co do tych przybytkow gdzie król piechotą zwykł chodzić , to się w ogóle nie wypowiem. Może tylko jedno zdanie ...
    Dawniej te rejony , były wstydliwie zakrywane,
    dzisiaj to w większości domów zaraz po jadalnym pokoju , prestiżowy '' salon ''

    Przesylam pozdrowienia i rybie łuski Baszka
    autor Barbara
  • dodano: 20 czerwca 2011 17:54
    Rycerzu Romeo tyś jak lew
    sam o tym najlepiej wiesz
    że lew ma serce odważne
    a do tego lico poważne
    wiedzą wszyscy prócz zająca
    którym strach wiecznie trąca
    lecz on pewien swoich racji
    często ucieka się do dyplomacji
    a ta na tym polega że nogi za pas
    i w krzaczkach sie chowa po pas
    z krzaczków jedynie uszy wystają
    taki niestety jest zając
    hyc hyc z zająca nic
    Julia to napisała co Romea pokochała
    autor Julia
  • dodano: 20 czerwca 2011 10:26
    Romeo - a Ty co ???? ...
    śpiący rycerz jesteś, czy jak ...
    u Krysi pusto bez Ciebie ... nie ma kto szabelką młynków wywijać i panów w pokrzywy wpuszczać ...
    wróć Romeo ...
    w zamku Twoim pięknie ale zamek strzeżony ... niewiele osób tu bywa ...
    oooooooo Romeo - nie rób nam tego ...
    autor biruta M Liberalka
  • dodano: 19 czerwca 2011 15:46
    Witaj Rycerzu, od czarnych owiec... ale o lwim sercu:) Wprawdzie ja akurat polityke traktuję po macoszemu... nie powiem interesuję się i owszem ...ale nie przesadzam z miłością...no i zdanie własne trzymam dla siebie. Dlaczego? Cóż ...kiedys polityczne spory omal nie porózniły mnie z najbliższą rodziną ...to na co mi to:) Ale poczytałam sobie Twoje dowcipne tzn rycerskie komentzre i powiem szczerze jestem za:) Dziękuję za odwiedziny i pozwól mi czasem zajrzec do Ciebie... Taki Rycerz to jest coś tzn Ktoś:) Pozdrawiam:)
    autor Selonari
  • dodano: 18 czerwca 2011 23:43
    O ... Romeo ... ratuj bracie...,
    bo ten co na co dzień chodzi w krawacie,
    gola mi wbił takiego, że sam się nie obronię ,
    taka z niego bestia dzika.
    Jak mam z takim walczyć, kiedy on dziwny taki,
    z Niesiołowskim mi wyjeżdża.
    On ma z głową coś nie tak.
    Może mu potrzeba ksiedza,
    by egzorcyzmy nad nim odprawił
    i od złego ducha wybawił.
    Jakby nie było ,
    szkoda duszyczki,
    lepiej niech zbiera patyczki
    na podpałkę w kominku.
    Co ty na to szlachetny bracie?
    Weźmiemy się za tego, co to w krrawacie
    do nas podskakuje? - Hamlet
    autor Hamlet
  • dodano: 18 czerwca 2011 19:33
    o Romeo - jesteś wspaniały ...
    -----------
    widzę, że i Ty, jak Krysia, wpisałeś się na top listę ... to ja za wami jak za panią matką ... też swój blog z WP zgłosiłam ... a co , w takim towarzystwie się znależć to honor ...
    autor biruta M Liberalka
  • dodano: 18 czerwca 2011 18:23
    Brawo Rycerzu Romeo -
    tak trzymaj.
    Lew i zając na dwóch stoją polach.
    Z góry wiadomo, kto przyszłość dzierży,
    a kto .......!
    Wrodzona ma kultura na wulgarne słowa uczulenie ma to i wykropkowałem,
    zwłaszcza że damy tu zaglądają ...
    Imion ich nie wymienię ,
    bo znajdzie się zaraz ktoś ,
    kto je wyśmieje.
    Teraz nad Atlantyk wyruszam ,
    by zmyć z siebie osad po Zbigniewie,
    któremu przystoi tłuszcza.
    Hamlet
    autor Hamlet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz