o życiu i polityce, która jest ważną częścią życia - dawny blog http://blogprzekorny.bloog.pl - przeniesiony z WP

wtorek, 2 stycznia 2018

REPETITIO EST MATER STUDIORUM

czwartek, 19 stycznia 2012 20:15

 
A teraz obiecany szmaragd dla Hani. Szmaragd dziewiczy, ręką jubilera nie tknięty, moc całą zachował dla tej, co czarować potrafi.



                      
ten szmaragd jest dla Hanny
  zamiast naleśnika z brytfanny


kto komnaty biblioteczne odwiedza a inkunabułami nie pogardza, temu cytata, a właściwie jej parafraza, nie jest obca, ten wie z jakiego dzieła pochodzi. Kto szkoły ukończył dzieło to miał w obowiązku, ku wielkiej uciesze, przeczytać.

„Repetitio est mater studiorum” ten zaś cytat , bez nijakiej przeróbki, giermkowi Adamowi ofiarowuję, coby zanim tezę wygłosi, założenia raczył pierwej przestudiować, osoby znające temat zapytać a dopiero potem osądy niesprawiedliwe ferować.
Nawet giermkowi przystoi kłamstwa zaniechać i z kłamstwa wycofać się gdy mu drogę prawdy wskażą.


                    
w moim zamku rośnie drzewo
wiadomości prawdziwych i kłamliwych


Owóż Adamie wiadomości prawdziwe, niczym liście wiecznie zielone, na drzewie onym pozostają a wiadomości kłamliwe spadają i , niczym liście uschłego figowca, na spalenie idą .
Tam też pójść winny twoje słowa kłamliwe i kpiace, szydzące z tych, co ci wyjaśniali, iż Premier prawo do wypoczynku ma zagwarantowane jurysdykcyją Najjaśniejszej.
Każdy rycerz Krajowi swemu winiem służyć, prawa jego i język zgłębiając . Takoż giermek, w swej kondycji, winien wiedzieć, iż prawom zaprzeczać nie jest rzeczą chwalebną a nauk zaniechać jest rzeczą głupcom przypisaną.

Raczyłeś giermku, w próżności swojej, nad Pierwszego Rycerza Zastępów się sforować i żądać, czego żadać nie masz prawa. Ośmieszyłeś się tylko okazując zmanipulowaną partyi papugą, co słowa wodza  powtarza bezmyślnie.

Takoż wódz wasz, zbawcą przez was zwany, wystrzelił strzałę zatrutą przeciw Rycerzowi.
Ręka jego jednak pewności ręki rycerza nie posiadła , strzała parabolę zatoczyła i "zbawcę" w kolano, grotem jego jadu, ugodziła. Śmieją się teraz ze zbawcy, co sam długo wypoczywał a i denarami ze skarbca nie gardził.
A śmiech to broń okrutna i bardziej razi, niż zatrute jadem strzały. Rycerze to wiedzą a giermkowie nauczyć się winni, zanim kłamliwe słowa wystrzelą.  Słowa kłamliwe na spalenie bowiem pójda a pusty śmiech wróci echem do ich autorów.

Tak jak wraca do ciebie Adamie.



romeo, z pełnym uszanowaniem

Komentarze do wpisu


  • dodano: 25 stycznia 2012 0:06
    Romeo, pozwolisz, ze zanim Adam odważy się wreszcie nawiedzić Twoje zamczysko, my z Dziadkiem Wentylem poopróżniamy trochę Twoją piwniczkę z miodu pitnego, by do tego arcyciekawego na szczycie spotkania należycie się przygotować.
    autor tpetry
  • dodano: 24 stycznia 2012 21:53
    Rycerzu Romeo wendrówka do ciebie kosztami mi się w budrzecie odbila bo trafić za skarby swiata nie moglem do tego zamczyska które nenci piwnicą z beczkami trónkuw jakie w takich piwnicach stoją. To i wychylił ja kuflowe miarki
    że aż w głowie mrowie sie odezwało. Bedę z tego powodu tu zaglondał i nawet legowisko sobie wybrałem na słomie w piwnicznym kantorku. Jestem tu za zachwalaniem Zuzanki i za krytyką dwuch szelmów jednookich bo one tylko na jedno oko widzą to i wiedzieć za duzo nie umią po tym co we znajomym tobie blogu piszą a moze i ty tego bloga nie znasz bo nie pszypominam sobie czym tam widział kiedy ciebie. to teraz sobie pośpie u ciebie z dqala od polityki szemranej dziadek wętyl
    autor Dziadek
    blog: wentyl
  • dodano: 23 stycznia 2012 23:40
    Czekam i czekam może się doczekam
    autor Zuzanna
  • dodano: 23 stycznia 2012 21:57
    Hej Rycerzu - zamki dzisiaj podziwiałam i u rycerzy kapturowych gościłam ...
    pozdrawiam
    autor biruta M Liberalka
  • dodano: 21 stycznia 2012 15:05
    Cudowności taki dziewiczy szmaragd. Pewnikiem Nadobna Haneczka cała w skowronkach... i nic dziwnego! Ta piękna i dobrotliwa Dama zasłużyła sobie.
    Ja też mam prezent dla giermka... muszki z mojego bloga... Wszystkie je z wielką troskliwością i pieczołowitością wyekspediowałam już do niego.
    Pozdrawiam i dygam w ukłonie! Halszka
    autor Halszka
  • dodano: 21 stycznia 2012 11:57
    A dla mnie znajdzie się prezent ?
    autor Zuzanna
  • dodano: 21 stycznia 2012 2:26
    Przed spaniem przyszłam zaczerpnąć wiadomości z Twego drzewa Prawdy...
    Romeo,
    przyznaję , nasyciłam się wiedzą.
    Dobranoc - Krystyna
    autor laura
  • dodano: 20 stycznia 2012 15:42
    O, Romeo...
    rubin przebolałam
    szmaragd odchorowałam
    co mnie jeszcze czeka?
    z odpowiedzią nie zwlekaj - Julia
    autor Julia
  • dodano: 20 stycznia 2012 10:03
    ooooooooooo - ROMEO ....
    jaki piękny dar ... nie ma kobiety której nie pochlebiałby taki dziewiczy klejnot ...
    a parafraza - miodzio ...
    Czytając zastanawiałam się ska ja to znam ... masz rację Krysiu - Dzieci z Bullerbyn ....
    że też starsza pani może komuś z dziećmi się kojarzyć ...
    Rycerzem jesteś Romeo prawdziwym ....
    W mężczyznach, z przymiotów ducha cenię bardzo inteligencję i lekki dowcip .... niestety mężczyżni z lekkim dowcipem to zanikający gatunek ....
    Jesteś świetny Rycerzu ... zbroja lśni pełnym blaskiem ...
    autor biruta M Liberalka

  • dodano: 19 stycznia 2012 22:21

    romeo!
    Dziś od Ciebie zaczynam wędrówkę po blogach...
    Jak narazie to po przyjściu do domu zrobiłam jedynie obrazek z życzeniami dla solenizantów styczniowych do blogu - W platkach róż tysiące życzeń....
    Romeo, kiedy masz urodziny i imieniny?
    Co miesiąc wpisuję nowe, więc znajdziesz tam
    i dla siebie życzenia...
    Pewnie darzysz p.
    Adama sympatią , bo cały tekst mu poświęciłeś.

    Ah, te Dzieci z Bullberbyn...
    Jednak bez jajka nie byłoby naleśnika...
    Romeo masz świetne odniesienia, parafraza wyszła znakomicie...

    Szmaragd przepiękny. Lubię szmaragdy i ich barwę.

    Teraz robię sobie przerwę na dynię w occie i na jakieś filmidło...
    Nie wytrzymuję teraz długo przy komputerze.
    Przed spaniem odwiedzę innych, a jak usnę to dopiero rano....
    Hania na pewno ucieszy się z tego daru, ale co będzie z Julią? - Krystyna
    autor laura
  •  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz